Recenzie ,,Esența iubirii”- Daniela Cavași

Încă din perioada liceului m-am îndrăgostit de lectură, în special de romanele de dragoste. Indiferent dacă erau mai siropoase sau mai dramatice, mereu am apreciat cărțile bune și le-am alocat un loc micuț în inima mea. Când se termina cartea, mă simțeam vinovată că am citit-o prea repede și că nu am petrecut mai mult timp alături de personajele preferate, iar din acest motiv apreciam mai mult seriile de mai multe cărți.

Esența iubirii de Daniela Cavași

De curând am terminat seria ,,Esența iubirii” de Daniela Cavași formată din 3 volume (am văzut că acum sunt 4, dar nu am reușit încă să o iau și pe ultima). Fiecare volum are ca titlu un parfum, parfumul care unește suflete și care aduce aproape niște oameni orgolioși. Mi-am plăcut tare mult ideea aceasta de lucru care atrage doi oameni, un parfum pe care îl au în comun și care le trezește amintiri frumoase.

Toate cele trei povești de dragoste sunt frumoase! L-am adorat pe Sylvain încă de la primele pagini pentru că e genul acela care pare băiat rău și de ne atins, dar până la urmă renunță la această mască și iese la suprafață bărbatul special de care se va îndrăgosti Cassandra. Mi-a plăcut cum a evoluat relația lor și faptul că au reușit să fie împliniți împreună în ciuda faptului că proveneau din lumi diferite, el fiind un medic chirurg renumit și având propria clinică în New York în timp ce ea era doar angajata tatălui lui Sylvain. Relația lor a avut urcușuri și coborâșuri și am crezut că îl voi omorî pe Sylvain când am aflat de acel afurisit de pariu. Efectiv îmi venea să intru în carte și să îi dau personal o lecție, dar m-am liniștit după ce am văzut că îi pare cu adevărat rău și că încearcă să o facă pe iubita lui să îl ierte. Parfumul de scorțișoară i-a adus pe cei doi împreună, totul pornind de la rețeta secretă de cafea a Cassandrei și cel mai probabil ați înțeles că era vorba despre o cafea cu scorțișoară. Aceasta era singurul lucru care îl liniștea pe Sylvain când era bebeluș, iar el a rămas neschimbat și la maturitate, scorțișoara oferindu-i liniște, dar nu mai multă decât îi va oferi EA.

Parfum de scorțișoară de Daniela Cavași

În volumul al doilea, ,,Parfum de caprifoi”, are loc bătălia orgoliilor dintre Raymond (fratele lui Sylvain) și Veronica (una dintre cele mai bune prietene ale Cassandrei). Știți genul acela de poveste în care prima iubire nu se uită niciodată? O să vedeți cât de rănit, frustrat, orgolios și gelos poate fi Raymond când vine vorba de prima lui iubire. M-a emoționat puțin în unele momente, dar mi-am amintit ce fel de om este și cât de impulsiv reacționează, așa că mi-a trecut mila și am savurat în continuare povestea. După ce i-a venit mintea la cap și s-a hotărât că Veronica este piesa care lipsea din puzzle-ul vieții sale, a aflat marele ei secret și a reacționat ca un idiot (la propriu). L-am urât în acele momente și încă nu înțeleg de unde a avut Veronica atât de multă putere încât să treacă peste momentul acela. Spre final începe și Ray să devină bărbatul de care are nevoie femeia pe care o iubește și aplaudam de bucurie când am înțeles cât de fericiți erau împreună. Am trecut prin multe stări, de la agonie la extaz, dar a fost o poveste de suflet.

Esența iubirii de Daniela Cavași

Am ajuns și la ultimul volum, ,,Parfum de portocale”, care este totodată povestea mea preferată. Ea – o tânără cu aspirații mari, frumoasă și inteligentă, el – bărbatul visurilor oricărei femei, blond cu ochi albaștri, un antreprenor înnăscut și fiul celui mai bun medic din Italia, sunt aduși față în față de către Cass și Rose. Cele două prietene îi țin loc lui Cupidon de fiecare dată când au ocazia și de data aceasta s-au gândit să îi cupleze pe Aldo și Melania. Chiar dacă între ei era o diferență de 15 ani, Aldo i-a furat primul sărut Melaniei și odată cu el, inima. Pare a fi doar o distracție pentru că Melania urma să înceapă facultatea tocmai la Roma și era sigură că nu îl va mai vedea pe Aldo prea curând. V-am spus că Aldo locuiește în Roma? Era foarte posibil să se mai vadă, dar de necrezut să fie chiar vecini. Nu vă spun mai multe pentru că e prea faină povestea ca să vă stric entuziasmul.

Parfum de portocale de Daniela Cavași

Cert este că mi-au plăcut tare mult toate cele trei volume, dar și felul în care a fost scrisă cartea. Poate am mai găsit câte o greșeală sau câteva cuvinte se repetau de multe ori (sunt destul de atentă la detalii și de multe ori abandonez cărți din motivul acesta, efectiv nu pot citi o carte scrisă prost), dar povestea în sine a fost genială. Bănuiesc eu ceva despre volumul 4, cred că se îndrăgostește și Theo, iar cel mai probabil voi întregi colecția.

Mă bucur mult când citesc cărți faine de la autori români contemporani, iar editura Stylished promovează acești autori. Am o colecție mare de cărți de la această editură, iar mare parte dintre ele și-au făcut loc în biblioteca inimii mele. O să vă mai recomand câte o carte sau o serie din când în când!

Aici poți citi și recenzia mea pentru primul volum din Dragoste all inclusive sau pentru seria Rivalul perfect (apasă pe nume).